یکشنبه , خرداد ۵ ۱۳۹۸

آموزش سئوی سایت در هشت مرحله

  

اصطلاح جدیدی که در بین بازاریابان دیجیتال به وجود آمده که می گوید SEO دیگر چیزی نیست که قبلا به آن عادت داشته ایم.

 

به طور مثال استراتژی سال گذشته این بود که برای SEO نباید روی کلمات کلیدی تمرکز کرد. امروزه اکثر کسب و کارها مفاهیم اساسی موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل را درک می کنند و به همین دلیل رقابت هر روز سخت تر می شود. با این حال، هنمرحله ی که حرف از توسعه و اجرای یک استراتژی SEO برای کسب و کار به میان می آید، تنها تولید محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما در جستجوی آن هستند، دشوار به نظر می رسد که البته این استراتژِی اشتباه است.

 

استراتژی سئوی مدرن

استراتژی SEO مدرن فرآیند سازماندهی محتوای وب سایت بر اساس موضوع است، که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا در هنمرحله  جستجو، هدف کاربر را درک کنند. با بهینه سازی یک صفحه وب در اطراف موضوعات اول، شما می توانید به خوبی برای کلمات کلیدی مفصل  مرتبط با آن موضوع را نیز رتبه بندی کنید.

در ادامه هشت مرحله  برای اطمینان از اینکه تمام کارهای SEOی مدرن را پوشش داده اید مورد بررسی قرار می دهیم. این هشت مرحله  شامل پنج مرحله  SEO داخلی است و مرحله  ششم که مهمترین مرحله  است به استراتژی خرید بک لینک پرداخته و دو مرحله  آخر بر نظارت و کنترل پیشرفت SEO تاکید دارد.

 

سئوی سایت

 

مرحله  ۱: فهرستی از موضوعات را ایجاد کنید

کلمات کلیدی را می توان قلب SEO نامید، اما آنها دیگر مرحله  نخست شما برای شروع رشد ارگانیک نیستند. اولین مرحله  شما این است که فهرستی از موضوعاتی را که مایلید از یک ماه تا چند سال دیگر را پوشش دهید، ایجاد کنید. برای شروع، فهرستی از حدود ۱۰ واژه کوتاه و اصطلاح مربوط به محصول یا سرویس خود را تحلیل و لیست کنید. برای این کار می توانید از Google’s keyword tool استفاده کنید تا حجم جستجوی کاربران را شناسایی و تغییراتی را که برای کسب و کار شما مناسب است، بیابید.

می توانید این موضوعات را با کلید واژه های محبوب کوتاه همانطور که می توانید بگویید مرتبط کنید، اما پست های وبلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص نمی دهید. این کلمات کلیدی در Google اگر فقط شروع به بهینه سازی وب سایت خود را برای جستجو کنید، در رتبه بندی بیش از حد رقابتی است. در یک دقیقه در مورد چگونگی استفاده از این موضوعات صحبت خواهیم کرد.

با استفاده از حجم جستجو و رقابت که اندازه گرفته اید، لیست خود را به ۱۰ تا ۱۵ کلمه کلیدی کوتاه که برای شما اهمیت دارد، محدود کنید. سپس این لیست را به ترتیب اولویت و ارتباط با کسب و کارتان رتبه بندی کنید. هر یک از این کلمات کلیدی “ستون” نامیده می شود و به عنوان حامی اصلی برای یک “خوشه” بزرگتر کلمات کلیدی مفصل  شناخته می شود، که ما را به مرحله  دوم می رساند.

 

مرحله  ۲: لیستی از کلمات کلیدی مفصل  بر اساس موضوعات تهیه کنید

این مرحله جاییست که شما شروع به بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص می کنید. برای هر ستونی که شناسایی کرده اید، از ابزار کلمه کلیدی خود برای شناسایی پنج تا ۱۰ کلیدواژه مفصل  برای عمق بخشیدن به کلمه موضوع اصلی، استفاده کنید.

 

مرحله  ۳: ساخت صفحات برای هر موضوع

هنمرحله ی که بحث وب سایت و رتبه بندی در موتورهای جستجو می شود، تلاش برای کسب رتبه یک برای یک صفحه در چند کلمه کلیدی می تواند غیر ممکن باشد. اما اینجا جایی است که لاستیک به جاده می رسد:

به ازای ۱۰ ستون که در مرحله ۱ ارائه شد، برای هر موضوع سطح بالا یک صفحه وب، با استفاده از کلمات کلیدی مفصل  که برای هر خوشه در مرحله ۲ ساختید، ایجاد کنید. به عنوان مثال برای موضوع یا ستون SEO، می تواند SEO را در بخش های کوتاه سامل کلمات کلیدی، بهینه سازی تصویر، استراتژی SEO و سایر زیرمجموعه ها توضیح دهد. صفحه هر ستون را به عنوان یک جدول محتوا در نظر بگیرید، که در آن خوانندگان مطالبی که در پست های وبلاگ یا سایت توضیح می دهید، به طور مختصر می خوانند.

هر صفحه وب باید شامل مطالب مرتبط به چشم انداز شما و مشتریانتان باشد و همچنین شامل عکس ها و پیوندهایی به صفحات در سایت شما برای بهبود تجربه کاربر (UX) باشد. در مورد این لینک ها در مرحله  چهارم صحبت خواهیم کرد.

 

مرحله  ۴: راه اندازی وبلاگ

وبلاگ نویسی می تواند یک راه باور نکردنی برای کسب رتبه در کلمات کلیدی و جذب کاربران به وب سایت شما باشد. ضمنا هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید است که به شما فرصتی جدید برای کسب رتبه در موتورهای جستجو می دهد. اگر کسب و کار شما در حال حاضر یک وبلاگ ندارد، حتما آنرا راه اندازی کنید. این جایی است که شما در مورد هر موضوع جزئی بحث می کنید و شروع به نمایش و ایندکس آن در Google می کنید. وبلاگ شما می تواند در آدرس سایت شما با ادامه /bolg و یا در ساب دامین blog از سایت شما قرار گیرد.

همانطور که هر پست وبلاگ را بنویسید و خوشه های خود را پر کنید، باید به سه مورد توجه کنید:

۱- ابتدا کلمات کلیدی مفصل  خود را بیش از سه یا چهار بار در تمام صفحه قرار ندهید. گوگل دقیقا همانطور که قبلا اشاره شد، کلمات کلیدی را در نظر نمی گیرد. در واقع، نمونه های بسیار زیادی از کلمه کلیدی شما ممکن است یک پرچم قرمز برای موتورهای جستجو باشد که شما دنبال “کلید واژه ها” هستید. این می تواند وب سایت شما را مجازات (پنالتی) کند و رتبه خود را از دست بدهید.

۲- دوم، به صفحه ستونی که در این موضوع ایجاد کرده اید بک لینک بدهید. شما می توانید این کار را به صورت تگ در سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس یا به عنوان لنگر در متن مقاله انجام دهید .

۳- هر بار که هر پست وبلاگ را منتشر می کنید، از صفحه ستونی که این موضوع زیر آن قرار گرفته به آن پست لینک بدهید.

 

با اتصال هر دو ستون و خوشه به این شیوه، شما به گوگل می گوئید رابطه بین کلمات کلیدی مفصل  و موضوع اصلی که شما سعی در کسب رتبه در آن موضوعات دارید وجود دارد.

 

مرحله  ۵: هر هفته برای کسب پیج اتوریتی یک پست در وبلاگ خود قرار دهید

حتما نباید هر پست وبلاگ یا صفحه ای که شما نوشتید، به یک خوشه موضوع تعلق داشته باشد. همچنین در مورد مباحث مرتبط که مشتریان شما به آن اهمیت می دهند نیز بنویسید، که این از نظر گوگل ارزش زیادی دارد. این به گوگل می گوید که محتوای شما به مباحث اصلی که به سایت خود اضافه کرده اید توجه ویژه دارد.

با در نظر داشتن این توضیح، حداقل یک بار در هفته یک پست جدید در وبلاگ داشته باشید. به خاطر داشته باشید که شما در ابتدا برای مخاطبان خود وبلاگ نویسی می کنید، نه موتورهای جستجو. اطمینان حاصل کنید چیزهایی که مخاطبان و یا مشتریان شما علاقه مند هستند نوشته اید و از کلمات کلیدی مربوط به اندازه کافی استفاده کنید، به این ترتیب مخاطبان شما به آرامی شروع به دیدن و کلیک خواهند کرد. در نظر داشته باشید که هر موضوع در اهمیت برابر نیست و به عنوان خوشه های شما باید بر اساس نیازهای شرکت شما اولویت شوند. بنابراین، یک لیست از تمام صفحات وب مختلف ایجاد کنید و آنها را رتبه بندی کنید. سپس، برنامه ای را ایجاد کرده و برنامه ای برای کار روی صفحات ایجاد کنید.

 

مرحله  ۶: یک پلن برای خرید بک لینک بنویسید

مدل خوشه موضوعی راهی برای پبشرفت SEOی سایت شما در سال جاریست، اما این تنها راه برای به دست آوردن رتبه بالاتر برای محتوای وب سایت شما از زمانی که ایجاد شده است نیست.

پنج مرحله  اول ما به تاکتیک های SEOی داخل سایت یا On-Page اختصاص یافت. هدف اصلی ساخت بک لینک یا خرید لینک SEOی خارج سایت یا Off-Page است و همچنین یک عامل بسیار مهم در مورد نحوه رتبه بندی صفحات وب شما در موتورهای جستجو است. لینک سازی یا خرید بک لینک چیست؟ فرآیند لینک سازی به معنی جذب لینک های ورودی (که به آن بک لینک گفته می شود) از وب سایتهای دیگر به وبسایت شماست. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه وب سایت مبدأ قدرت بیشتری داشته باشد، تاثیر بیشتری بر روی رتبه وب سایتی که به آن بک لینک می دهد می گذارد. زمان مشخصی را به راه های مختلفی که می توانید لینک های ورودی به وب سایت خود را جذب کنید، اختصاص دهید. کوچکترین قدم در راه لینک سازی اینست که با سایر شرکت های محلی تبادل لینک کنید. چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در توییتر، فیس بوک، و لینکداین به اشتراک بگذارید. با نزدیک شدن به وبلاگ نویسان دیگر برای فرصت های وبلاگ نویسی مهمان، از طریق آن می توانید به وب سایت خود لینک دهید. یکی دیگر از روش های عالی جذب لینک های ورودی این است که از وبلاگ خود برای ارسال مقالات مربوط به رویدادهای کنونی یا اخبار استفاده کنید. به این ترتیب، ممکن است شما از صنعتگران یا وبلاگ نویسان تاثیرگذار دیگر در صنعت خود لینک بگیرید که البته این در ایران بعید به نظر می آید.

بهترین و ساده ترین راه در فرایند لینک سازی، خرید بک لینک از سایتهای معتبر و ایرانی است. وب سایت لینک بگیر دات کام برای خرید بک لینک معتبر و مهمتر از آن رپورتاژ یا بک لینک دائمی بهترین گزینه است. این سایت به شما امکان گرفتن بک لینک از دویست وبسایت ایرانی و فعال را در کمتر از سه دقیقه می دهد. شما می توانید به جای صرف زمان زیاد بر روی گرفتن بک لینک از سایر سایتها، به راحتی بک لینک بخرید و زمان ذخیره شده از این راه را بر روی تولید محتوای غنی تر و با کیفیت تر صرف کنید.

 

مرحله  ۷: در مطالب و فعالیتهای SEO جستجو کنید

مانند چشم انداز کلی بازاریابی، فضای موتور جستجو همواره در حال تکامل است. استقبال از روندهای جاری و بهترین شیوه ها کار دشواری است، اما منابع آنلاین متعددی وجود دارد که می تواند به شما در کسب اخبار و تغییرات SEO کمک کند که ممکن است بر وب سایت شما و استراتژی SEOی شما تأثیر مثبت بگذارد.

چند منبع برای بررسی معرفی می کنیم:

۱- سایت SEOmoz

۲- سایت SEOBook

۳- سایت لینک بگیر دات کام : بخش آموزش SEO

 

مرحله  ۸: اندازه گیری و پیگیری موفقیت SEO در جستجوگرها

برای SEO باید زمان زیادی را صرف تلاش کنید. اگر نتوانید میوه های کارتان را خوب ببینید، این همه وقت و تلاش سخت تر می شود. معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید بطور روزانه، هفتگی یا ماهانه برنامه SEOی خود را پیگیری کنید و موفقیت خود را اندازه گیری کنید.

از آنجا که معیار مورد نظر شما مربوط به ترافیک ارگانیک است (ترافیکی که از یک موتور جستجو داده می شود)، به دنبال یک ابزار باشید که ردیابی هر دو عدد عمومی ترافیک ارگانیک سایتتان و چگونگی وضعیت صفحات سایت در رتبه بندی بر اساس هر کلمه کلیدی مفصل  را مقدور سازد. سایت SEMrush یک ابزار گزارش دهی عالی برای این منظور است. با استفاده از اکسل، Google Sheets یا یک بسته تجزیه و تحلیل وب، یک داشبورد ماهانه ایجاد کنید تا بتوانید بر ترافیک وب سایت خود از جستجوهای ارگانیک ترافیک به وب سایت خود نظارت کنید. همچنین، ردیابی صفحات ایندکس شده، ROI، لینک های ورودی (بک لینک ها)، کلمات کلیدی، و رتبه بندی واقعی در نتایج جستجو (نتایج موتورهای جستجو صفحات) می تواند برای تشخیص موفقیت شما و همچنین شناسایی مناطق فرصت به شما کمک کند.


A4 ( 468×60 )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

قالب وردپرس